منتقدانی که می‌گویند بازی‌های آنلاین «فقط یک بازی» است، بهتر است تجدیدنظر کنند!

منتقدانی که می‌گویند بازی‌های آنلاین «فقط یک بازی» است، بهتر است تجدیدنظر کنند!

در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، ریسک در بازی‌های حرفه ای بیشتر شده است. ورزش‌های الکترونیکی هم به عنوان یک شغل و هم به عنوان نوعی اوقات فراغت باید جدی گرفته شود. شرکت riot games، که توسعه دهنده‌ی نسخه کامپیوتری بازی league of legends است، پخش مسابقات هفتگی خود را حتی وارد حوزه پخش فوتبال در روزهای دوشنبه کرده است.

شانزده سال پیش، ایلیا بریزگالوف، دروازه بان لیگ ملی هاکی، یکی از بهترین صحبت‌های خود را در حالی که با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد، به دنیای ورزش ارائه کرد: «این فقط یک بازی است. چرا باید عصبانی باشید؟» از آن روز، این عبارت در سطح جهان منفجر شد. توسعه دهنده بازی بلیزارد اینترتینمنت حتی از آن به عنوان خط صوتی برای شخصیت زاریا در بازی آنلاین محبوب Overwatch استفاده کرده‌اند. در حالی که این جمله همچنین به یک میم معروف برای طرفداران ورزش و گیمرها تبدیل شده است، عبارت «این فقط یک بازی است» اخیراً در جامعه بازی‌های آنلاین نیز جنجال برانگیخته است.

تایلر بلوینز، استریمر بازی‌های ویدیویی مشهور - که به عنوان نینجا شناخته می‌شود - بحث‌هایی را در رابطه با این موضوع در توییتر خود عنوان کرد. او معتقد است این عبارت ذهنیت ضعیفی را نشان می‌دهد که با تنبلی، نقص و آغاز شکست درارتباط است. نینجا پیشنهاد می‌کند که به ورزشکارانی مانند لبرون جیمز یا تام بردی نگویید که «این فقط یک بازی است.» صرف نظر از اینکه این یک ورزش است یا یک بازی ویدیویی، او به اهمیت رقابت، احترام و غرور در مورد جدی گرفتن یک بازی معتقد است.

بلوینز یک سوال خوب مطرح می‌کند: چرا ورزش بیشتر از بازی‌های ویدیویی آنلاین جدی گرفته می‌شود؟

بازی و آرامش؟

من یک گیمر پاره وقت هستم، اما مهمتر از آن، یک دانشجوی تمام وقت دکتری نیز هستم که بازی‌های ویدیویی آنلاین و جایگاه آن‌ها در جامعه را مطالعه می‌کنم. ورزش و بازی‌های کامپیوتری شباهت‌هایی با هم دارند. درآمد حاصل از این فعالیت، به همراه امکان اشتغال و فرصت‌های بورس تحصیلی، در هر دو زمینه یافت می‌شود.

گزارش شده است که در حال حاضر درآمد بازی‌های کامپیوتری از باکس آفیس جهانی و سرویس‌های پخش در سراسر جهان پیشی گرفته است. در سال 2019 شبکه نتفلیکس Fortnite، بازی ویدویی محبوب Ninja را رقیب اصلی خود اعلام کرد تا شبکه HBO. محققان دانشگاه سیراکیوز تخمین می‌زنند که بینندگان ورزش‌های الکترونیکی تا سال 2021 از تمامی لیگ‌های ورزشی حرفه ای در ایالات متحده به غیر از لیگ ملی فوتبال پیشی خواهد گرفت. محبوبیت بازی‌های آنلاین از نظر درآمد و بیننده تنها جدیت این شکل از اوقات فراغت را برجسته می‌کند.

مفهوم "فراغت جدی" توسط استاد جامعه شناسی دانشگاه کلگری رابرت استبینز رواج پیدا کرد. این مفهوم اغلب در بحث‌های مربوط به ورزش یا فعالیت بدنی استفاده می‌شود، اما به ندرت در بحث‌های بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تعریف استبینز، اوقات فراغت جدی به «تعقیب سیستماتیک فعالیت اصلی یک آماتور، فعالیت اصلی یا سرگرمی داوطلبانه، فعالیت‌های جالب و رضایت بخش، دستیابی به مهارتی خاص و همچنین کسب دانش و تجربه» اشاره دارد.

 

آسیب های  بازی آنلاین

بازیکنان در Team Liquid قبل از بازی با Team OpTic در طول مسابقات بین‌المللی Dota 2 در ونکوور در سال 2018 معرفی می‌شوند. این مسابقات بزرگترین تورنمنت سالانه ورزش‌های الکترونیکی است که تقریباً 25 میلیون دلار جایزه دارد. مطبوعات کانادا/ داریل دایک

 

فواید فراغت جدی شامل خود غنی سازی، خودشکوفایی و ایجاد هویت، اجتماعی شدن و موفقیت است. هنگامی‌که شخصی به طور جدی به بازی آنلاین می‌پردازد، امیدوار است مهارت‌ها، دانش و تجربه ای را به دست آورد تا به یک "گیمر" حرفه ای، نینجا یا یک استریمر حرفه‌ای تبدیل شود. (فردی که بازی‌های ویدیویی را به صورت زنده روی پلتفرم‌هایی مانند Twitch، Mixer یا YouTube پخش می‌کند.)

 

تمرین شما را کامل می‌کند.

در ایده استبینز از آماتوریسم، آماتورها در ورزش و سرگرمی افرادی هستند که دیگر نمی‌خواهند در یک فعالیت مبتدی باشند. انگیزه آن‌ها جدیت و تعهد است، چه از طریق تمرین‌های ثابت یا برنامه‌های سازمان‌یافته. آماتورها در سیستمی از روابط بین حرفه ای‌ها و مردم وجود دارند که به عنوان PAP یا حرفه ای-آماتور-عمومی شناخته می‌شود. نینجا یک فرد حرفه ای است. آنهایی که تلاش می‌کنند تا در آینده گیمرهای بزرگی باشند به عنوان آماتور شناخته می‌شوند. در مقابل افرادی که اعتقاد دارند که «این فقط یک بازی است» عموم مردم درنظر گرفته می‌شوند.

بیشتر حرفه ای‌ها کار را به صورت آماتور شروع کرده و برای حرفه ای شدن تلاش می‌کنند. در بازی‌های کامپیوتری، شاید فردی شروع به استریم کردن در توییچ کند، جایی که دنبال‌کنندگانی پیدا خواهد کرد. یا ممکن است کسی در یک تورنمنت بزرگ برنده شود، مانند کایل (بوگا) گیردورف 16 ساله، که 3 میلیون دلار در یک تورنمنت فورتنایت برنده شد. در حالی که نینجا و بوگا هر دو به عنوان آماتور فعالیت خود را آغاز کردند، با تمرین و صبوری، اکنون میلیون‌ها دلار از بازی‌های حرفه‌ای کسب می‌کنند.

بازی آنلاین دیگر اتلاف وقت نیست!

بازی به وضوح یک تجارت جدی است. اکنون مسابقات حرفه ای دارای جوایز بیش از 34 میلیون دلار هستند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها به بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی بورسیه می‌دهند. 200 مدرسه دارای برنامه ورزش الکترونیکی است و 15 میلیون دلار کمک هزینه تحصیلی در آمریکای شمالی به بازی‌های کامپیوتری اختصاص یافته است.

 

بررسی بازی های آنلاین ببین نوجوانان

پاتریک رئوم-اسپینوزا، مدیر عملیات آکادمی ورزشی مونترال، سرپرست مربی آنتونین تران، در ژانویه 2019 با شاگرد Eliyakim Bezeau در مونترال کار می‌کند. مطبوعات کانادا/پل چیاسون

در حال حاضر، برخی از تیم‌های مدرسه‌ای بیش از 300000 دلار در مسابقات قهرمانی کسب کرده اند. گیمرهایی که به عنوان دونده سرعت شناخته می‌شوند، حتی بیش از 22.3 میلیون دلار در طول 9 سال برای خیریه‌هایی مانند پزشکان بدون مرز و بنیاد پیشگیری از سرطان جمع آوری کرده اند. بنابراین اگر تا به حال فکر می‌کردید که فرزند، خواهر، برادر، پسر عمو یا عزیزانتان وقت خود را با بازی‌های کامپیوتری بیهوده تلف می‌کنند، ممکن است بخواهید مجدداً در مورد این موضوع فکر کنید. اگر آنها به بازی کردن متعهد باشند و به پیشرفت خود ادامه دهند، این شانس را خواهند داشت که از اوقات فراغت خود، شغلی پردرآمد داشته باشند.

البته، می‌توان از بازی‌های کامپیوتری به طور معمول لذت برد. با این حال، نینجا کاملاً حق دارد که وقتی کسی به او می‌گوید «این فقط یک بازی است» عصبانی شود. او را باید لبرون جیمز یا تام بردی ورزش‌های الکترونیکی دانست. او همچنین به عنوان الهام بخش گیمرهای آماتور و علاقه مندان جدی بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شود.

خوشحال می‌شویم تجربیات شما را نیز در مورد بازی‌های کامپیوتری در قسمت نظرات همین پست بشنویم.

 

خرید تجهیزات حرفه ای گیمینگ

 

دیدگاه کاربران (0)
افزودن یک دیدگاه

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد